מה עושים עם סוללות משומשות? לא זורקים – ממחזרים

מה עושים עם סוללות משומשות? לא זורקים – ממחזרים

סוללות הן חלק בלתי נפרד מחיינו כבר שנים רבות. הן מופיעות במגוון סוגים, גדלים ומיועדות לשימושים שונים. יש סוללות קטנות שמשמשות לשעוני יד, יש סוללות ״אצבע״ למכשירי חשמל קטנים, פנסים, צעצועים ועוד, יש גם מצברים גדולים יותר שהם בעצם סוללה של מכונית. סוללות שסיימו את מחזור חייהן ואינן יכולות להמשיך לעבוד נראות כמשהו שיש לזרוק לפח – אבל זה לא נכון, הן מכילות חומרים הניתנים למחזור וגם חומרים שעלולים להזיק לסביבה אם לא יטופלו כראוי. לשם כך נוצר הטיפול בפסולת אלקטרונית, הכוללת גם סוללות. רוצים להיפטר באופן מסודר מסוללות ופסולת אלקטרונית וגם לעזור ולשפר את איכות הסביבה? המשיכו לקרוא.

 

מהי פסולת אלקטרונית?

פסולת אלקטרונית הינה הגדרה או מונח כולל לכל מכשיר חשמלי אשר יצא מכלל פעולה ואינו בר תיקון או שלא מעוניינים לתקן אותו – בין אם מחוסר היתכנות כלכלית (יותר משתלם להחליף) ובין אם מדובר במכשיר עובד שהגיע העת לעדכן אותו על ידי החלפה בחדש.

פסולת אלקטרונית אמנם מאופיינת ברוב המקרים בכך שהיא מכילה רכיבים אלקטרוניים כגון לוחות מודפסים ועוד, אך גם סוללות לסוגיהן כלולות תחת ההגדרה של פסולת אלקטרונית. במקרה של סוללות יש כאלו המכילות חומרים העלולים להזיק לסביבה אם הסוללה מושלכת באופן לא ראוי ונכון. החומרים הללו יכולים לזהם את האדמה בה נטמנו וכך גם להגיע למקורות מים.

 

מה אפשר לעשות עם סוללות משומשות שאינן תקינות?

אפשר להשליך אותן לפח – אך זה מסוכן לסביבה ומזיק, אבל יש עוד אפשרות – לקרוא לחברה שמתמחה בפינוי פסולת אלקטרונית ולשלוח אותן למחזור. יתפנה לכם המקום, לא תישארו תקועים עם ערימות פסולת, אתם תעזרו לנו לשמור על כדור הארץ ועל מקורות חומרי הגלם. נשמע לכם מעניין?

 

מה התועלת במחזור של מחשבים ושאר מכשירי חשמל?

אנחנו סמוכים ובטוחים שאתם מקצוענים בתחומכם, כך גם אנחנו, אז תנו לנו להאיר את עיניכם מעט על התועלת שבמחזור פסולת אלקטרונית, וגם לספר לכם איך ממחזרים סוללות.

כמות חומר הגלם בעולם אינה בלתי מוגבלת – כאשר אתם ממחזרים מתכות, פסולת אלקטרונית וסוללות, אתם משמרים את כמות המתכת בעולם ומפחיתים את הצורך בכרייה של עוד ועוד מתכות, חלקן מאד נדירות ויקרות להפקה. ישנם רכיבים מסויימים בפסולת אלקטרונית שעשויים ממתכות נדירות אלו – אך הכמות בכל מכשיר כזה היא ממש קטנה. כאשר אוספים כמות גדולה של חומר כזה, ניתן לעשות בו שימוש חוזר ולחסוך סכומי עתק הנדרשים להפקה ראשונית שלו. על הדרך חוסכים הרבה מאד זיהום מעצם תהליך ההפקה הזה. תהליך המחזור אינו מזהם, הוא חוסך כסף ומביא תועלת לכל מי שמעורב בתהליך: לחברה הממחזרת, למי שמכר לה את הפסולת האלקטרונית והחברות המייצרות מכשירי אלקטרוניקה שרוכשות את החומר במחיר שפוי.

בכל הקשור לסוללות – וודאי ראיתם כבר מה קורה לסוללה ישנה שלא הוצאתם ממכשיר חשמלי: היא מעלה קורוזיה. אם סוללה ישנה מושלכת לפח האשפה ונטמנת באדמה, היא עלולה לדלוף ישירות לאדמה ותכולתה יכולה להגיע למקורות מים ולזהם אותם. אנחנו רוצים להימנע מכך, ואתם?

הסוללה מכילה חומרים שניתן להיפטר מהם בצורה בטוחה ואז למחזר את רכיבי המתכת השונים שבה – הקטבים והמעטפת בעיקר. כל סוללה היא אולי מעט מתכת, אבל כאשר נאספת כמות גדולה – זה הרבה חומר שחוסך הרבה זיהום וכסף.

 

האם החוק מחייב לבצע מיחזור סוללות?

נושא כאוב. בקיצור – לא. אין כיום חובה בחוק בישראל למחזר מכשירי אלקטרוניקה או סוללות, וזה חבל. אבל האם אתם חייבים חוק כדי למחזר? לא רק שזה טוב לסביבה, מחזור יכול אפילו להשתלם לכם. אז למה לא?

 

איפה ממחזרים סוללות ישנות?

על מנת למחזר את הפסולת האלקטרונית שברשותכם, ובכלל זה גם סוללות, עליכם לפנות לחברה אמינה העוסקת בתחום. איך תדעו שאתם פונים למישהו אמין? על ידי כך שתדאגו לדבר עם מי שמדבר עמכם בגובה העיניים, שמעניק לכם שרות אדיב, ששוקל את הפסולת בציוד מדויק, שעובד לפי תעריפי בורסת המתכות הנקבעים ומעודכנים באופן תדיר. זה כמו ההבדל בין נהג מונית שמפעיל מונה לכזה שמצהיר על מחיר קבוע מראש – יש סדר ויש כללי התנהלות בתחום המחזור – תמיד תעדיפו מישהו שפועל כראוי. אתם יכולים לחפש, לשאול, להתעניין – או שאתם יכולים פשוט לפנות אלינו.

 

מי אנחנו?

נעים מאד להכיר – אנחנו חברת ״גל רונן – מיחזור מתכות״. אנו עוסקים בכל נושא מחזור המתכות ופסולת אלקטרונית כבר מעל 20 שנים, כך שאנו כבר מלאי ידע וניסיון שצברנו לאורך תקופה ארוכה בה אנו פועלים למען איכות הסביבה.

אנחנו אוהבים להעיד על עצמנו שאנו חברה קטנה עם פתרונות גדולים – החזון שלנו כולל מתן יחס אישי לכל לקוח, מתן שרות איכותי עם דגש על דיוק ואמינות – שני מרכיבים שהינם אבן יסוד בעינינו. אנחנו שואפים להיטיב עם כדור הארץ בדרכנו ובתחום עיסוקנו וכעסק אנחנו תמיד שואפים לטפח לקוחות מרוצים שישמחו להמשיך ולעבוד איתנו – זה טוב לנו, זה טוב להם וזה טוב לכדור הארץ שלנו.

המאזניים שלנו תמיד מדויקים, השקילות שלנו אמינות ללא עוררין וכל זאת כיוון ששני מרכיבים אלו היו ותמיד יישארו נר לרגליה של חברת גל רונן. אנו יודעים שהקפדה על עקרונות אלו הביאה אותנו עד הלום ומאמינים שרק כך נוכל להתקדם ולהתקיים לאורך שנים רבות נוספות.

 

דברו איתנו

יש לכם פסולת אלקטרונית שאתם רוצים להעביר למחזור? התקשרו עוד היום לחברת גל רונן – מיחזור מתכות, בטלפון: 050-5253206, ואנחנו נדאג להעניק לכם שרות שכמוהו עוד לא חוויתם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן