איפה זורקים מחשבים ישנים? לא זורקים – ממחזרים

איפה זורקים מחשבים ישנים? לא זורקים – ממחזרים

מצאתם את עצמכם חושבים פעם ״איפה זורקים מחשב ישן?״ הרי לא לוקחים אותו פשוט לפח הזבל שמחוץ לבית, נכון? אז זהו, שיש כאלו שמניחים מחשב ישן ליד הפח, אם מישהו רוצה – שייקח. הם דואגים להוציא את הכונן הקשיח שמכיל את המידע האישי ו..זהו. אבל זו לא הדרך הנכונה – וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על מצב בו עסק מחליף כמות של מחשבים. לשם כך נוצר הטיפול בפסולת אלקטרונית. רוצים להתחיל להרוויח כסף מפסולת אלקטרונית וגם לעזור ולשפר את איכות הסביבה? המשיכו לקרוא.

 

מהי פסולת אלקטרונית?

פסולת אלקטרונית הינה הגדרה או מונח כולל לכל מכשיר חשמלי אשר יצא מכלל פעולה ואינו בר תיקון או שלא מעוניינים לתקן אותו – בין אם מחוסר היתכנות כלכלית (יותר משתלם להחליף) ובין אם מדובר במכשיר עובד שהגיע העת לעדכן אותו על ידי החלפה בחדש.

פסולת אלקטרונית מאופיינת בכך שהיא מכילה רכיבים אלקטרוניים כגון לוחות מודפסים ועוד רכיבים אופייניים. הסיבה שפסולת שכזו מעניינת היא שמדובר באוצר בלום של חומרים הניתנים לשימוש חוזר וברכיבים אלקטרוניים ישנן אפילו כמויות קטנות של מתכות נדירות ויקרות.

 

מה אפשר לעשות עם פסולת אלקטרונית?

אפשר להשליך את הפסולת לפח או לצד ולא להתעסק איתה, אבל יש עוד אפשרות – לקרוא לחברה שמתמחה בפינוי פסולת אלקטרונית ולשלוח אותה למחזור. יתפנה לכם המקום, לא תישארו תקועים עם ערימות פסולת, אתם תעזרו לנו לשמור על כדור הארץ ועל מקורות חומרי הגלם שלו ואפילו תוכלו להרוויח מזה כסף. נשמע לכם מעניין?

 

מה התועלת במחזור של מחשבים ושאר מכשירי חשמל?

אנחנו סמוכים ובטוחים שאתם מקצוענים בתחומכם, כך גם אנחנו, אז תנו לנו להאיר את עיניכם מעט על התועלת שבמחזור פסולת אלקטרונית, כולל מיחזור מחשבים.

כמות חומר הגלם בעולם אינה בלתי מוגבלת – כאשר אתם ממחזרים מתכות, אתם משמרים את כמות המתכת בעולם ומפחיתים את הצורך בכרייה של עוד ועוד מתכות, חלקן מאד נדירות ויקרות להפקה. ישנם רכיבים מסויימים בפסולת אלקטרונית שעשויים ממתכות נדירות אלו – אך הכמות בכל מכשיר כזה היא ממש קטנה. כאשר אוספים כמות גדולה של חומר כזה, ניתן לעשות בו שימוש חוזר ולחסוך סכומי עתק הנדרשים להפקה ראשונית שלו. על הדרך חוסכים הרבה מאד זיהום מעצם תהליך ההפקה הזה. המחזור אינו מזהם, הוא חוסך כסף ומביא תועלת לכל מי שמעורב בתהליך: לחברה הממחזרת, למי שמכר לה את הפסולת האלקטרונית והחברות המייצרות מכשירי אלקטרוניקה שרוכשות את החומר במחיר שפוי.

גריטת מחשבים, למשל, מחזירה למעגל הייצור חומרי גלם רבים הכוללים פלסטיק, מתכות שונות ועוד.

אגב מחשבים – אין לכם מה לדאוג לגבי רכיבים דוגמת כוננים קשיחים: ניתן לבצע השמדת מדיה מגנטית על ידי גריסתה. גריסת מדיה מגנטית תבטיח לכם ששום מידע שלכם לא ידלוף או יגיע לגורמים מזיקים.

בחברות המתמחות בתחום, דואגים לפרק כל רכיב מכל הפסולת האלקטרונית שהם אוספים, למיין אותם ולמחזר כל סוג של חומר בנפרד. הרבה פעמים הפסולת הממוינת נשלחת למפעלי מחזור ייעודיים המתמחים בחומר מסוים.

 

האם החוק מחייב למחזר מכשירי אלקטרוניקה?

נושא כאוב. בקיצור – לא. אין כיום חובה בחוק בישראל למחזר מכשירי אלקטרוניקה, וזה חבל. אבל האם אתם חייבים חוק כדי למחזר מתכת? הרי הראינו לכם שזה לא רק טוב לסביבה, מחזור מכשירים אלקטרוניים יכול אפילו להשתלם לכם. אז למה לא?

 

כיצד תוכלו למחזר את הפסולת האלקטרונית שלכם?

על מנת למחזר את הפסולת האלקטרונית שברשותכם, עליכם לפנות לחברה אמינה העוסקת בתחום. איך תדעו שאתם פונים למישהו אמין? על ידי כך שתדאגו לדבר עם מי שמדבר עמכם בגובה העיניים, שמעניק לכם שרות אדיב, ששוקל את המתכת בציוד מדויק, שעובד לפי תעריפי בורסת המתכות הנקבעים ומעודכנים באופן תדיר. זה כמו ההבדל בין נהג מונית שמפעיל מונה לכזה שמצהיר על מחיר קבוע מראש – יש סדר ויש כללי התנהלות בתחום המחזור – תמיד תעדיפו מישהו שפועל כראוי. אתם יכולים לחפש, לשאול, להתעניין – או שאתם יכולים פשוט לפנות אלינו.

 

מי אנחנו?

נעים מאד להכיר – אנחנו חברת ״גל רונן – מיחזור מתכות״. אנו עוסקים בכל נושא מחזור המתכות ופסולת אלקטרונית כבר מעל 20 שנים, כך שאנו כבר מלאי ידע וניסיון שצברנו לאורך תקופה ארוכה בה אנו פועלים למען איכות הסביבה.

אנחנו אוהבים להעיד על עצמנו שאנו חברה קטנה עם פתרונות גדולים – החזון שלנו כולל מתן יחס אישי לכל לקוח, מתן שרות איכותי עם דגש על דיוק ואמינות – שני מרכיבים שהינם אבן יסוד בעינינו. אנחנו שואפים להיטיב עם כדור הארץ בדרכנו ובתחום עיסוקנו וכעסק אנחנו תמיד שואפים לטפח לקוחות מרוצים שישמחו להמשיך ולעבוד איתנו – זה טוב לנו, זה טוב להם וזה טוב לכדור הארץ שלנו.

המאזניים שלנו תמיד מדויקים, השקילות שלנו אמינות ללא עוררין וכל זאת כיוון ששני מרכיבים אלו היו ותמיד יישארו נר לרגליה של חברת גל רונן. אנו יודעים שהקפדה על עקרונות אלו הביאה אותנו עד הלום ומאמינים שרק כך נוכל להתקדם ולהתקיים לאורך שנים רבות נוספות.

דברו איתנו

יש לכם פסולת אלקטרונית שאתם רוצים להעביר למחזור? התקשרו עוד היום לחברת גל רונן – מיחזור מתכות, בטלפון: 050-5253206, ואנחנו נדאג להעניק לכם שרות שכמוהו עוד לא חוויתם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן